22 maj 2008

Stilje på bloggfronten - full fart på fältförsöksfronten

Har inte blivit mycket skrivet här på sistone - och det blir förmodligen inte så mycket den närmaste veckan heller. Jag drar nämligen ut imorgon för att sparka igång några fältförsök med ogräsbekämpningsmedel på banvallar. Håller ni ögonen öppna så kan ni få syn på mig och mina tjusiga mustascher lite varstans i landet under den kommande veckan.

Först sticker vi ner till Varberg och Viskadalsbanan där vi kommer att lägga ut ett försök på natten mellan fredag och lördag. På måndag bär det norrut via Näsåker mot Tågsjöberg (i höjd med Sollefteå ungefär i landet) och en sektion av järnvägssträckan Forsmo-Hoting. Sedan åker vi hem mot Uppsala via Söderhamn och en sektion av sträckan Kilfors-Söderhamn - där vi också passar på att lägga ut ett litet försök. Rapport kommer på bloggen om jag hinner - i idealfallet hinner jag skriva ihop något i farten (men min erfarenhet säger mig att man inte bör hoppas för mycket).

Håll tummarna för fint väder - det behöver vi!

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: