16 januari 2007

Finalist - javisst!

Har varit hemma idag pga. förkylning. Mest småslumrade jag i en fåtölj när jag inte ägnade mig åt att snyta näsan.

Vid lunchtid (kl. 11.58 enligt min klocka och just när jag var på väg att stiga upp för att förflytta mig till fåtöljen) blev jag uppringd av Daniel som meddelade mig att jag hade kvalificerat mig till final i Klurendrejeriet 2007. Via ett antal telefonsamtal och SMS fick jag under dagen reda på att vi (Leticia och jag) hade 12 av 15 rätt i huvudmenyn och 4 av 5 på vickningsmenyn. Felet på vickningsmenyn var ett rent slarvfel men de övriga hade vi ingen susning om.

Finalen går av stapeln på söndag - vilka som är de övriga tre finalisterna vet jag ännu inte något om mer än att ständiga finalisten (och ständiga trean?) Johanna kommer att vara med. Antar att detta innebär att även hennes lagkamrat Julia är kvalificerad. På söndag går det av stapeln och på spel står en resa till och två nätters övernattning på ishotellet i Jukkasjärvi.

Inga kommentarer: