25 juli 2007

Dagens observationer

Den senaste tiden har det ju varit en hel del snack om extrema väder - och man vill ju inte vara sämre så här kommer mitt bidrag:






Den här observerade jag idag (på tryggt avstånd) där den drog fram på nordvästra sidan av Vättern. En tvättäkta tromb - eller åtminstone ett trombformat moln...












Och efter att ha tagit den här gynnaren på bar gärning så anser jag mig nu ha löst gåtan med vem det är som äter upp päronen i päronträdet.







Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tromb och tromb, det kunde ju lika gärna vara ett tvåminutersjobb i Photoshop! ;)

Harald Cederlund sa...

Ett gigantiskt tvåminutersjobb som hängde på andra sidan sjön i så fall :)

Men jag är ganska osäker på trombklassificeringen - i ärlighetens namn tyckte jag mest det såg ut som något som skulle kunna utveckla sig till en tromb...