10 april 2008

Kommer ni ihåg sopkontinenterna?

"Sopkontinenterna" - de där som bl.a. SvD rapporterade om för ca två månader sen i ett reportage som var något tunnt på illustrerande bilder? - Jag vet - för jag sökte med ljus och lykta efter något att pynta upp ett litet inlägg om saken med. Dock fanns det inte några bilder på flytande sopberg någonstans - och jag skrev ingenting utan beslöt mig för att avvakta lite.

SvD:s egen kvalitetsredaktör gick sedan ut med en rättelse några dagar efter artikeln där han skrev att rapporteringen hade varit överdriven - men att problemet med plast i havet fortfarande är allvarligt - det är lätt att hålla med om båda påståendena.

Nå, minns ni dem? - Funderar ni fortfarande över plasten i havet eller har ni släppt de tankarna till förmån för de kring överfisket? - Om inte så kan jag tipsa om vad som ser ut att bli en intressant dokumentär från VBS.tv - som i sin helhet kommer att läggas ut på internet. Än så länge finns fyra av totalt tolv delar publicerade på deras hemsida. Del ett finner ni här nedan:


Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: