30 maj 2007

Inferno på yttre borggården!

Jag och min kusin Johan spekulerade i vilka kvällstidningslöpen skulle bli
efter dagens beridna högvaktsavlösning där lillbrorsan Birger ingick... nu skötte han sig ju (mot förmodan?) ganska bra, men hästen han red på hette "Inferno" så rubriken kan jag stå för trots allt.

Det var ganska städat på det hela taget - det var bara en av de 40-talet hästarna som bestämde sig för att kasta av sin ryttare, och det var när de skulle sitta av så det gjorde inte så mycket.

Pampigt var det även om man inte riktigt förstår nyttan med alla vändningarna och paraderandet hit och dit (under förtjusta tillrop som: "Åh, vad gulligt!" från min moster).

När det hela var över så släpptes han ut på en kort permission (han fick gå ungefär två meter från borggården) och kom ut och snackade med oss. I natt skulle han ha patrulltjänst vilket innebär att han får rycka ut om det händer något i närheten av slottet.

Andra bloggar om: , ,

3 kommentarer:

Z sa...

Får sällan tack för detta besserwissertips men folk brukar ändra så fort jag tipsat:

Högst uppe på din blogg har du "navbaren", med "logga in" och "sök i bloggen". Denna list är nu mörkblå.
Vill du ändra färg?

Gå in på "Mall", sedan "Sidoelement"

Precis ovanför "Header" har du "navbar".
Gå in på "redigera"

Välj färg
:)

Harald Cederlund sa...

Ska jag tolka det som att blått inte faller dig i smaken?

Nåväl, kör väl svart ett slag då...

(Tack!)

Anonym sa...

Glömde säga:
Fina bloggfoton, förresten
:)