22 oktober 2008

Favorit i repris

Dagens kortfilm är ingen mindre än förra årets publikfavorit på Uppsala kortfilmsfestival: den flerfaldigt prisbelönade animerade kortfilmen "Madame Tutli-Putli"





Och ja, idag hann jag ut för att se på åtminstone en visning - men jag måste bekänna att jag faktiskt nickade till under en av filmerna som skildrade ett basketlag som tränade. Till råga på allt var regissören med i publiken - man får hoppas att det inte märktes att jag sov...

Jag kan inte skylla på att filmen var dålig (det vet jag egentligen inte så mycket om) - det var nog snarare ackumulerade påfrestningar i samband med arrangerandet av dagens symposium (som förlöpte förhållandevis väl) i kombination med något glas mingelvin och den indiska buffén som jag precis hann trycka i mig innan visningen som tog ut sin rätt. Bortförklaringar. Nya tag imorgon! Godnatt!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: