27 oktober 2008

Och till sist...

Filmfestivalen är slut. Vinnaren av Uppsalas filmkaja blev den finska filmen "Jos Kaadun" (sv. "Om jag faller"), ett slags poetisk kärlekshistoria, och publikens favorit blev animerade filmen "Skhizein" om en man som efter att ha blivit träffad av en 150 tons meteorit plötsligt befinner sig 91 cm utanför sig själv.

Jag tänkte avsluta filmvisandet för den här gången jag också (även om jag känner att det finns många bra filmer kvar att visa) - jag gör det med den fantastiska vägganimationen "Muto" som tilldelades ett av juryns specialpriser. Juryns motivering var:
"Magiska kaskader av grafiska upplevelser i samtida stadskonst får oss att välja Muto, för att belöna detta arbete av stora mått."


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: