21 april 2007

Ordning och oreda












Det börjar dra ihop sig inför vår lilla skidtur - jag och Johan hittade till slut ett par turskidor som vi kunde hyra hos KG Jonssons Sport i Stockholm. Jag har skaffat ett extra liggunderlag och foder till sovsäcken så jag hoppas att jag ska överleva vintertältningen.

Och kvällen innan avfärd råder sedvanlig packoreda hemma i lägenheten. Jag springer kors och tvärs och lämpar ifrån mig grejor här och där men mest på sängen för närvarande. Frågorna hopar sig: Är jackan varm nog? Väger min pälsmössa för mycket? Kommer jag att komma ihåg att ta med toapapper? Hur använder man ett par stighudar? Hur lång tid tar det egentligen att smälta snö på ett Trangiakök? Och hur många gram choklad går det åt per skidad km?

Jag tror iaf nu att jag har lyckats hitta det mesta av det jag behöver - nu gäller det bara att få in det i ryggsäcken också...

Andra bloggar om: , ,

1 kommentar:

Johanna sa...

Oh, låter härligt med fjälltur såhär på vårkanten! Hoppas du får med dig allt och ha det riktigt riktigt najs! :D